Silnik osiąga temp. 90stopni po 10km, czy to normalne?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marass2
    Classic
    • 2013
    • 10

    Silnik osiąga temp. 90stopni po 10km, czy to normalne?

    to zalezy od auta, przebiegow, kierowcy.... jeden robi 5000k w miesiac a inny w pol roku.


    tylnia rejestracja i rok nie jest problemem. Wiekszym problemem jest szczelnosc tej lampki szczegolnie w starszych rocznikach...

    postojowki przod: srednio 6-10 miesiecy ale i rok jest mozliwy, zalezy od paru czynnikow.
  • marcinusek
    Ambiente
    • 2011
    • 114
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Silnik osiąga temp. 90stopni po 10km, czy to normalne?

    Jak w temacie. Czasami mam wrażenie że temp nawet spada w trakcie jazdy. Miał ktoś taki przypadek? Może termostat wadliwy?

    Komentarz

    • marcys130608
      Classic
      • 2009
      • 9

      #3
      Witam. Prawdopodobnie termostat przepuszcza wodę gdy nie osiągnęła jeszcze 90st. Miałem taki przypadek tylko że u mnie woda w ogóle nie osiągała 90st, max80. Jak wyjąłem termostat okazało się że zablokował się w pozycji otwartej. Przyczyną było pęknięcie tego plastiku w obudowie termostatu.

      Komentarz

      • Northeusz
        RS
        • 2010
        • 1677
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Re: Silnik osiąga temp. 90stopni po 10km, czy to normalne?

        Zamieszczone przez marcinusek
        Jak w temacie. Czasami mam wrażenie że temp nawet spada w trakcie jazdy. Miał ktoś taki przypadek? Może termostat wadliwy?
        Pewnie termostat otwiera duży obieg wskutek zablokowania. Sprawdź na postoju, czy węże do chłodnicy są ciepłe (uważaj na temperaturę!). Jak ciepłe, to termostat do wymiany.
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz

        • marcinusek
          Ambiente
          • 2011
          • 114
          • Octavia I combi (1U5)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Czy dużo jest ceregieli z wymiana termostatu w silniku AZJ, mam octavke od niedawna i się wdrażam. MAm jeszcze beemke E34 na stanie od prawie 10 lat i tam większość problemów sam opanowywałem a tu sie jak narazie cackam i podpytuje.

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez marcinusek
            Czy dużo jest ceregieli z wymiana termostatu w silniku AZJ, mam octavke od niedawna i się wdrażam. MAm jeszcze beemke E34 na stanie od prawie 10 lat i tam większość problemów sam opanowywałem a tu sie jak narazie cackam i podpytuje.
            Zakladam, że u Ciebie jest tak samo jak w Vento 2.0, bo tam akurat to widziałem . Akurat widziałem sposób wymiany "od dołu", czyli odkręcić pompę wspomagania i nie ściągając z niej przewodów odchylić ją. Wtedy mamy dostep do termostatu. Z tego co kojarzę, to można też od góry, jednak tutaj roboty jest więcej - trzeba grzebnąć alternator i pompę wody.
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • Pinio
              Classic
              • 2009
              • 29
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              moze byc ten termostat, ale sprawdz sobie pierwsze czujnik temperatury skoro tak ci pokazuje po tych 10 kilometrach

              Komentarz

              • marcinusek
                Ambiente
                • 2011
                • 114
                • Octavia I combi (1U5)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Dziękuję Wam wszystkim Panowie za sugestie. Czy ktoś może posiada rospiskę do silnika AZJ 2.0 gdzie co sie znajduje ? Szukałem w necie i akurat o tym silniku nic nie znalazłem. Prośba o manual.

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #9
                  Mam BXE mam podobnie, przykład z dziś. Przy odpaleniu 4-5C na blacie. Jazda przez miasto ale bez postojów w przedziałach 30-60km/h...

                  Auto pod chmurką.
                  po 2-3km wskazówka drga po 7-8km 90C, bez włączonej klimy, jak włącze to zwiększa się o +1km

                  Komentarz

                  • blind_walker
                    RS
                    • 2010
                    • 4533
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    natash, dizel wolniej się zagrzewa. U mnie po przejechaniu 4km dopiero coś drgnie.
                    mkII 20VT (600h worked)
                    Roooooomster

                    Komentarz

                    • natash
                      RS
                      • 2011
                      • 2599

                      #11
                      UPS kolega ma benzynę... nie zauważyłem..

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez natash
                        UPS kolega ma benzynę... nie zauważyłem..
                        mozna spokojnie przyjąć, że u Ciebie natash wszystko ok biorąc pod uwagę, że masz diesla
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        Pracuję...